Správné cvičení je základ!


Pravidelný pohyb je nutností, hlavně v dnešní době sedavé. To, co bylo dřív samozřejmostí, se dnes bere za něco „divného“ či moc zdravého.

Nemám ráda, když mi lidi říkají, že se stravuju taak zdravě, že oni by to nezvládli. Já to vidím tak, že se stravuju racionálně, s rozumem, prostě normálně!! Přemýšlím nad tím co jím, stejně tak jako jestli přejdu na červenou nebo počkám na zelenou. Co se týče poměru strava vs pohyb a vlivu na naši postavu, tvoří strava 60 -70%, takže 30 - 40% je dáno pohybem, což není vůbec málo. Co se týče našeho zdraví, tvoří strava 30% našeho celkového zdravotního stavu. Lehké počty na to, aby si člověk spočítal, co všechno může ovlivnit, nemyslíte? Dnes se to nazývá prevence :-)

Pohyb je základ!

Ale zpátky k pohybu…Za posledních 100 let se pohybové návyky lidí výrazně změnili, za posledních 25 let se změnili dramaticky. Lidské tělo není stavěno na statické pozice, je určeno k pohybu. Sed je tou nejhorší variantou, ve které můžeme setrvávat (už jen díky tlaku na meziobratlové plotýnky v bederní oblasti, tlaky na svaly pánevního dna, omezenost pohybu v kloubech a podobně). Jak se píše všude, najděte si každý den aspoň 30 min na procházku, místo čekání na mhd běžte raději těch 10 min pěšky. V dalších článcích si postupně odhalíme, jak zapojit posilovací a zdravotní cviky do běžného dne, aniž by si toho kolemjdoucí všimli :-).

Konec odkládání!

Většina věcí v životě je o tom chtít a jít za tím, namísto toho hledáme výmluvy, proč to zrovna dnes nejde…a zítra vlastně taky ne. I změna stravování, např přechod na vegetariánskou, veganskou stravu i když jen částečně, je o změně myšlení a přístupu k dané věci. Berte to jako trvalou změnu, ne dočasný stav a počítání dnů, kdy to skončí. Proto je lepší pomalejší nástup než obrat o 180°ze dne na den (to se týká jak pohybu tak stravy, časem bude tělo samo chtít víc a víc nového, protože mu to bude prospívat).

Co jíst a nejíst před a po cvičení, chceme-li vidět výsledky co nejdříve, všichni víme. Mně jde o funkční tělo, které se jen tak mimochodem bude přetvářet na pevnější a na pohled hezčí. Mé články budou hodně o vnímání svého tělo, protože bez toho se správně cvičit nedá. Myslíte-li při cvičení na něco jiného než na to, co v dané chvíli děláte, tělo nepracuje tak, jak by mělo ( když myslíte při čtení na to,co si dáte k večeři, víte o čem byla stránka, kterou jste zrovna „přečetli“? Asi ne zcela přesně, že? ;-)).

Na internetu jsou miliony článků o cvičení, miliony videí s provedením cviků, ale moc málo takových, které by tělu neubližovaly a byly vysvětleny tak, aby byly opravdu funkční. Začátečník se v tom zaručeně musí ztratit, pokročilec zkouší co je lepší, ale nemusí vědět proč tak či onak. No a člověk mající zdravotní problémy? Dle mého názoru nemá šanci se v tom zorientovat. Nabídnu Vám jiný pohled na cvičení všeobecně, jiný pohled na klasické cviky a budu se snažit odpovědět na všechna proč.

Začněte hned!

Takže chcete-li změnu, je třeba začít hned ne až zítra nebo až v pondělí…nebo od nového měsíce…i když, blíží se konec roku co začít až s novým rokem? Pokud něco chcete, začněte hned! Že je venku pod nulou? Co na tom? Je třeba si užít každého počasí a každé chvíle ;-)

Nejlepší příspěvky
Příspěvky se připravují
Zůstaňte s námi...
Nejnovější příspěvky
Archiv
Hledání podle štítků
Zatím žádné tagy
Následujte nás
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Kontakt

linda.tomankova@gmail.com

728 815 856

 

Sensya relax S.r.o.
Nám. T. G. Masaryka 1281, 
760 01 Zlín

www.sensya.cz

Kde mě najdete
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now